2013 Helsingborg

  • VD ExecutiveClub Helsingborg – 14 februari 2013 kl. 11:00-13:30

    Plats: Ramlösa Brunns Mekaniska, Tornabovägen 1, Helsingborg
    Tema: Digital kommunikation för information och reklam, en revolution?
    Hur ser möjligheterna ut för dig? Hur når vi maximal effekt med hemsidor, reklam och företagsfilmer. Medier som vuxit sig starka. Hur satsar vi våra pengar på rätt saker för rätt målgrupp? Några av de frågor som Michael Fogelqvist, Vd på Animero lotsar oss igenom.

  • VD ExecutiveClub Helsingborg – 21 mars 2013 kl. 11:00-13:30

    Plats: Rantzows Sport AB, Frithiofsväg 2, Hjärnarp.
    Tema: Att leva och leda förändring Anneli Eklöf, Kunskapspartner AB
    Att leva och leda förändring, managementspel kring Vd rollens utmaningar. Anneli Eklöf, Kunskapspartner.

  • VD ExecutiveClub Helsingborg – 16 maj 2013 kl. 11:00-13:30

    Plats: Stenbergs Byggnads AB, Muskötgatan 4B, Helsingborg
    Tema: Benchmarking för ökad lönsamhet genom bättre inköps perfomance, Chase XL
    ChaseXL har lång erfarenhet och några av kunderna är Nederman, Haldex, Axis och Doro. Hur hanterar vi processen såväl strategiskt som operativt? Det finns enligt Chase XL 6 pusselbitar, som samverkar för att nå större effektivitet och tydligt mätbara besparingar. Workshop kring vilka sanningar skall ifrågasättas? vilka rutiner skall ses över? Var finns min potential för bättre lönsamhet i detta?

  • VD ExecutiveClub Helsingborg – 12 september 2013 kl. 11:00-13:30

    Plats: Styrelserummet Sundspärlan, Fältarpsvägen 60, Helsingborg
    Tema: Resulatat orienterat ledarskap under ledning av Kjell-Åke Fyrgård, EQP Business School
    Världsklass hur agerar riktigt framgångsrika? Vad kan vi kopiera för att vara på topp hela tiden? Inställning – hur påverkar vår personal kunderna? Viktigt att förstå min egen kommunikationsstil och hur jag påverkar. Hur utvecklar vi medarbetarna för att ta tillvara deras talang. Kjell-Åke har bl.a utvecklat Scania, Gullbergs, Doro, Golfstore, Länsförsäkringar, BMW samt många till inom försäljning och affärsmannaskap med metoder som ger framgång även i pressade situationer.

  • VD ExecutiveClub Helsingborg – 17 oktober 2013 kl. 11:00-13:30

    Plats: Emil Lundgren AB, Rundgången 26B, Helsingborg
    Tema: Konsumentdriven innovation av produkter och tjänster Greger Juhlin 
    Snabbare och tuffare marknadsklimat ställer allt större krav på att vara i framkant. Hur säkrar vi att ligga i frontlinjen för kundernas preferenser? Greger Juhlin har jobbat med detta som produktutvecklingschef på Scania, Sony Ericsson och Thule, han delar med sig av erfarenhet, lärdomar och metoder